x تبلیغات
فروش انواع کمپرسور باد

چگونه یک کمپرسور هوا را تعمیر کنیم؟ (قسمت سوم)

زمان تعمیر در مقابل زمان تعویضهنگامی که تجهیزات شما به درستی کار نمی کند، ممکن است تعجب کنید که آیا باید قطعات کمپرسور باد جایگزین بخرید یا دستگاه خود را به طور کامل تعویض کنید. اگر کمپرسور هوای شما با ویژگی های زیر مطابقت دارد، احتمالاً می توانید به جای تعویض دستگاه خود، قطعات تعمیر را انتخاب کنید: سن: در نظر بگیرید که دستگاه شما چند ساله است. اگر کمتر از 10 سال از عمر آن می گذرد، به احتمال زیاد می توانید به جای سرمایه گذاری در یک مدل جدید، برای تعمیرات به یک متخصص مراجعه کنید.
تعمیرات اخیر: اگر تجهیزات شما در سال گذشته تعمیر و نگهداری پرهزینه ای نداشته است، ممکن است از خرید قطعات جدید و تنظیم کمپرسور هوای فعلی خود از نظر مالی سود ببرید.
شرایط عملیاتی: شما می خواهید دستگاه شما به سرعت کار کند و انرژی کارآمد باشد. اگر کمپرسور شما با بیش از 60 درصد ظرفیت خود کار می کند، احتمالاً می توانید تجهیزات خود را با قطعات تعمیر جدید تعمیر کنید.
در دسترس بودن قطعات: تعمیرات زمانی آسان است که قطعات جایگزین کمپرسور هوا برای تمام نیازهای تعمیر و نگهداری شما به راحتی در دسترس باشد.موارد زیر شرایطی است که ممکن است به جای استفاده از قطعات جایگزین برای تعمیر، تعویض کمپرسور هوا با یک مدل جدید مفید باشد
: سن: اگر بیش از 10 سال است که کمپرسور هوای خود را کار می کنید، ممکن است تجهیزات شما بسیار فرسوده و ناکارآمد باشد. احتمالاً برای مدل جدیدتر آماده هستید.
تعمیرات اخیر: پرداخت مکرر برای تعمیرات می تواند در دراز مدت افزایش یابد. اگر در سال گذشته با خرابی های مکرر مواجه شده اید، ممکن است بخواهید در یک ماشین جدید سرمایه گذاری کنید.
شرایط عملیاتی: به کارایی انرژی و شرایط عملیاتی تجهیزات فعلی خود نگاه کنید. اگر کمپرسور کمتر از 60 درصد ظرفیت خود کار می کند، ممکن است بخواهید آن را تعویض کنید.
در دسترس بودن قطعات جایگزین: اگر در دستگاه خود دچار خرابی شده اید و در یافتن قطعات جایگزین برای اجزای سیستم خود مشکل دارید، تعویض کامل کمپرسور هوا ممکن است گزینه بهتری باشد.

چگونه یک کمپرسور هوا را تعمیر کنیم ؟ (قسمت اول)
چگونه یک کمپرسور هوا را تعمیر کنیم ؟ (قسمت دوم)

راهنمای خرید لوازم یدکی کمپرسور اسکرو

به دنبال اطلاعاتی در مورد قطعات کمپرسور هوا هستید؟ کمپرسورهای هوا دارای قطعات زیادی هستند که باید سرویس شوند، ممکن است خراب شوند یا کثیف شوند. هنگامی که شما یک کمپرسور هوا دارید، یا به خرید آن فکر می کنید، زمانی که کمی در مورد قطعات مختلف کمپرسور اسکرو بدانید، مفید است. حتی زمانی که نمی خواهید خودتان هیچ سرویس یا تعمیری روی دستگاه انجام دهید، دانستن اندکی در مورد قطعات مختلف می تواند هنگام خرید کمپرسور یا صحبت با تعمیرکار کمک زیادی کند. در اینجا یک نمای کلی از قطعات مختلف کمپرسور هوا که می توانید در دستگاه خود پیدا کنید، آورده شده است. همه قطعات را نمی توان در انواع کمپرسورها یافت. ## فیلترهای هوای کمپرسور
 
فیلترهای ورودی هوا از کمپرسور شما در برابر دشمن شماره یک آن: گرد و غبار محافظت می کنند. این یکی از صرفه جویی در پول است! یک کمپرسور هوا با فیلتر(های) ورودی کثیف ظرفیت خروجی را کاهش می دهد. شما پول بیشتری از طریق قبض انرژی بالاتر از هزینه فیلتر جدید پرداخت خواهید کرد! این یکی از قطعات کمپرسور هوا است که باید مراقب آن باشید! اطلاعات بیشتر در مورد فیلتر هوای کمپرسور ## سوئیچ فشار
برای خرید لوازم یدکی کمپرسور اسکرو به سایت کمپرسور نوری مراجعه کنید.
هر کمپرسور دارای نوعی سوئیچ فشار است. سوئیچ فشار اساساً به کمپرسور می گوید که چه زمانی شروع به کار کند و چه زمانی متوقف شود. فشار سوئیچ کمپرسور هوا در کمپرسور کوچک و قدیمی یک دستگاه کاملاً مکانیکی است. با دو پیچ تنظیم فشار بالا و پایین را تنظیم می کنید. در کمپرسورهای بزرگ و جدید، احتمالاً یک سنسور فشار با یک کنترلر جداگانه با صفحه LCD برای خواندن فشار و کنترل کمپرسور است. اطلاعات بیشتر در مورد سوئیچ فشار کمپرسور هوا ## فیلتر روغن
 
فیلتر روغن کمپرسور هوا از تمام قطعات متحرک مانند المنت کمپرسور، بلبرینگ ها و سوپاپ ها در برابر خرابی محافظت می کند. بدیهی است که فیلتر روغن برای فیلتر کردن هرگونه آلودگی از روغن وجود دارد. کثیفی مانند ماسه، گرد و غبار یا قطعات کوچک فلز باعث فرسودگی قطعات چرخشی مانند المنت کمپرسور و یاتاقان ها می شود. اطلاعات بیشتر در مورد فیلتر روغن کمپرسور ## روغن کمپرسور
اگرچه واقعاً متعلق به "قطعات کمپرسور هوا" نیست، اما بخشی از کمپرسور است: روغن. استفاده از روغن مناسب برای کمپرسور بسیار مهم است. این موضوع هم برای کمپرسورهای اسکرو دوار و هم برای کمپرسورهای پیستونی رفت و برگشتی صادق است. روغن کمپرسور می تواند بسیار داغ شود، تا 120 درجه. روغن کمپرسور هوا برای مقاومت در برابر این نوع دماها طراحی شده است. اطلاعات بیشتر در مورد روغن کمپرسور هوا ## تخلیه کننده کمپرسور هوا
 
تخلیه کننده کمپرسور هوا دریچه ای است که بخشی کوچک اما مهم از کمپرسور پیستونی رفت و برگشتی است. هنگامی که کمپرسور متوقف می شود، فشار داخل لوله تخلیه را از بین می برد.
 
شیر تخلیه کننده کمپرسور هوا میزان هوای مکیده شده توسط کمپرسور هوا را تنظیم می کند. با باز و بسته کردن ورودی هوا، ظرفیت کمپرسور پیچی چرخشی تنظیم می شود. اطلاعات بیشتر در مورد شیرهای ورودی کمپرسور پیچی ## سایر قطعات کمپرسور هوا
 
شیرهای کمپرسور
کمپرسورها دریچه های مختلفی دارند، همه با هدف متفاوت، من مهمترین آنها را لیست می کنم: دریچه های ورودی/خروجی دریچه های ورودی/خروجی در کمپرسورهای پیستونی رفت و برگشتی، ورودی و خروجی محفظه پیستون را تنظیم می کنند. آنها مطمئن می شوند که هوا نمی تواند به عقب برگردد. آنها عمدتاً با اختلاف فشار در سیستم (به طور مکانیکی مانند ماشین شما) کار می کنند (باز/بسته). دریچه های چک کمپرسور هوا شیر چک کمپرسور هوا را می توان در مکان های مختلف یافت. حداقل 2 سوپاپ در کمپرسور اسکرو شما وجود دارد. آنها همچنین بین کمپرسور رفت و برگشتی شما و گیرنده هوا (مخزن) یافت می شوند. این برای اطمینان از این است که وقتی کمپرسور متوقف می شود، هیچ هوایی نمی تواند به کمپرسور برگردد. ### کولر کمپرسور
هر کمپرسور نوعی خنک کننده دارد. چرا؟ هنگامی که هوا فشرده می شود، گرمای زیادی تولید می شود (بخوانید: بیشتر انرژی گران قیمت شما به گرما تبدیل می شود، تنها 4٪ انرژی هوای فشرده خواهد بود). برای خلاص شدن از شر این همه گرما، کمپرسور هوای شما 1 یا چند کولر دارد. کمپرسورهای هوای کوچک (نوع پیستونی رفت و برگشتی) ساده‌ترین شکل خنک‌کننده را دارند: پره‌های اطراف لوله تخلیه (لوله بین کمپرسور و گیرنده/مخزن). کمپرسورهای هوای بزرگتر (از نوع روتاری اسکرو) معمولاً 1 خنک کننده روغن و 1 خنک کننده پس از آن دارند. خنک کننده روغن، روغن داغ را قبل از بازگشت به المنت کمپرسور خنک می کند. پس کولر هوای فشرده را قبل از خروج از کمپرسور خنک می کند. در بسیاری از مواقع، هر دو کولر در کنار هم قرار می گیرند و یک فن برای دمیدن هوای خنک کننده در آن قرار می گیرد. ### موتورهای کمپرسور هوا
 
اکثر کمپرسورهای هوای ثابت و متحرک کوچک توسط الکتروموتورها کار می کنند. کمپرسورهای قابل حمل بزرگتر معمولاً توسط موتورهای دیزلی کار می کنند. کمپرسورهای بسیار بزرگ در کارخانه‌های بزرگ (مانند پالایشگاه‌های نفت) گاهی اوقات توسط توربین‌های بخار نیرو می‌گیرند (هم برای ایمنی و هم به دلیل ارزان‌تر بودن بخار از برق برای آنها). الکتروموتور مورد استفاده فقط الکتروموتورهای استاندارد خارج از قفسه هستند. هنگامی که می خواهید یک موتور جایگزین بخرید، همیشه قدرت (کیلو وات HP) و اتصالات مکانیکی را بررسی کنید. برخی از موتورها با کوپلینگ مستقیم به کمپرسور متصل می شوند. سایرین با استفاده از قرقره و تسمه متصل می شوند. ### قرقره کمپرسور هوا
قرقره های روی کمپرسور و موتور معمولا قطر یکسانی ندارند. به اصطلاح نسبت درایو وجود دارد که به کمپرسور اجازه می دهد کندتر از موتور الکتریکی بچرخد (اما با گشتاور بیشتر). هنگام سفارش قرقره های جدید، دقت کنید که اندازه بیرونی و اندازه شفت یکسان باشد. گاهی اوقات لازم است قرقره را همراه با تسمه ها تجدید کنید. برای برداشتن قرقره از شفت، از یک قرقره کش (یک وسیله خاص، بدون آن نمی توان آن را انجام داد) استفاده کنید. سوار کردن قرقره جدید روی شفت می تواند مشکل باشد. اگر متوجه شدید که نمی توانید آن را در آنجا قرار دهید، سوراخ خیلی کوچک است (یا شفت خیلی ضخیم است). آن طبیعی است. شما باید قرقره را با نوعی مشعل (یا فر) گرم کنید. وقتی به اندازه کافی داغ شد (وقتی روی آن تف می دهید و تف شروع به رقصیدن می کند، به اندازه کافی گرم است)، قرقره را با یک حرکت صاف روی شفت بلغزانید. متوقف نشوید، به محض اینکه قرقره داغ شفت سرد را لمس کند، گرما را از دست می دهد و منقبض می شود (و شفت گرمتر می شود و رشد می کند).
 

تله آبگیر کمپرسور چیست؟

رطوبت می تواند سیستم های هوای فشرده را خراب کند و باعث آسیب، خوردگی و حتی خرابی شود.
هنگامی که بخار آب متراکم می شود و در سیستم انباشته می شود، می تواند منجر به مشکلات مختلفی از جمله کاهش راندمان، افزایش مصرف انرژی و کاهش طول عمر تجهیزات شود.
اینجاست که تله آبگیر کمپرسور وارد می شود!
این دستگاه ساده می تواند تفاوت زیادی در کیفیت و طول عمر کمپرسور هوای صنعتی شما ایجاد کند.
در این وبلاگ همه چیزهایی را که باید در مورد تله آبگیر کمپرسوربدانید از جمله تعریف، اهمیت، راهنمایی در مورد نحوه انتخاب تله آبگیر کمپرسورو نکات مفید برای نصب و نگهداری آن را پوشش خواهیم داد.
 
چه یک کارگر صنعتی یا یک حرفه ای در یک صنعت تولیدی باشید، این راهنما به شما کمک می کند تا سیستم هوای فشرده خود را روان و کارآمد نگه دارید.
 
 
تله آبگیر کمپرسور چیست؟
تله رطوبت
تله آبگیر کمپرسوروسیله ای است که به حذف رطوبت از سیستم های هوای فشرده کمک می کند. با جذب بخار آب و جلوگیری از تجمع آن در سیستم که می تواند باعث زنگ زدگی، خوردگی و آسیب به تجهیزات شود، عمل می کند.
 
رطوبت موجود در کمپرسور هوا یا توسط پس کولر یا خشک کن تبرید داخلی تعبیه می شود. دو نوع اصلی تله رطوبت وجود دارد: شناور و الکترونیکی.
 
زهکش های شناور با جمع آوری رطوبت متراکم شده در یک کاسه عمل می کنند. هنگامی که سطح رطوبت بالا می رود، شناور را بلند می کند و در نتیجه دریچه خروجی باز می شود. این مکانیسم به طور موثر رطوبت متراکم شده را از تله حذف می کند.
 
از طرف دیگر، تخلیه های الکترونیکی از یک تایمر یا یک سنسور سطح همراه با یک شیر برقی استفاده می کنند. در مورد تایمر، تنظیم شده است که شیر برقی را برای مدت زمان مشخصی پس از یک بازه زمانی از پیش تعیین شده باز کند.
 
این فرآیند امکان خروج رطوبت انباشته شده را فراهم می کند. از طرف دیگر، سنسور سطح سیگنالی را به مداری ارسال می کند که شیر برقی را برای یک دوره از پیش تعیین شده باز می کند و تخلیه رطوبت را امکان پذیر می کند.
 
این سیستم های تله رطوبت نقش مهمی در حفظ کارایی و عملکرد مناسب کمپرسورهای هوا دارند. آنها با حذف موثر رطوبت متراکم شده، از مسائلی مانند خوردگی، آسیب به تجهیزات پایین دست و کاهش کیفیت هوا جلوگیری می کنند.
 
چه از تله های شناور استفاده کنید و چه به صورت الکترونیکی، بازرسی و نگهداری منظم این سیستم ها برای اطمینان از عملکرد مطلوب و جلوگیری از هرگونه نقص احتمالی ضروری است. جهت خرید کمپرسور اسکرو و سایر قطعات آن به سایت کمپرسور نوری مراجعه کنید.
 
 

چرا به تله آبگیر کمپرسورنیاز دارید؟

با گرفتن و حذف رطوبت از سیستم، یک تله رطوبت به جلوگیری از این مسائل کمک می کند و سیستم هوای فشرده شما را به خوبی کار می کند.
 
مزایای استفاده از تله رطوبت شامل بهبود عملکرد تجهیزات، کاهش هزینه های نگهداری و افزایش طول عمر سیستم است. همچنین می تواند اطمینان حاصل شود که تجهیزات شما با حداکثر بازده کار می کنند و مصرف انرژی و هزینه ها را کاهش می دهد.
 
اینجا را کلیک کنید تا چند تکنیک موثر در مورد چگونگی حذف رطوبت هوای فشرده را بیابید.
 

 

 

نحوه انتخاب تله آبگیر کمپرسورمناسب

انتخاب تله آبگیر کمپرسوربرای حفظ کارایی و طول عمر سیستم هوای فشرده شما ضروری است. هنگام انتخاب تله رطوبت برای کمپرسور هوای صنعتی عوامل مختلفی باید در نظر گرفته شود، از جمله:
 

 

 

اندازه

اندازه تله رطوبت باید متناسب با اندازه سیستم هوای فشرده ای باشد که با آن استفاده می شود. یک سیستم هوای فشرده بزرگتر به یک تله رطوبت بزرگتر برای حذف موثر رطوبت از سیستم نیاز دارد.
 

 

 

نوع

در حالی که زهکش شناور برای حذف رطوبت در کاربردهای کم حجم و غیر بحرانی مناسب است، تخلیه الکترونیکی برای کاربردهای با حجم بالا و بحرانی ترجیح داده می شود. تخلیه الکترونیکی تنظیم شده نیز کارآمدتر است زیرا اجازه نمی دهد هوای فشرده آزاد شود، فقط رطوبت.
 

 

شرایط عملیاتی
هنگام انتخاب تله رطوبت باید شرایط عملکرد سیستم هوای فشرده از جمله دما و رطوبت را در نظر گرفت.
 
 

اگر کمپرسور هوا در محیطی با دمای بالا کار کند، تخلیه الکترونیکی رطوبت موثرتر است. اگر کمپرسور هوا در محیطی با دمای پایین کار کند، تخلیه شناور ممکن است گزینه بهتری باشد.

 

 

 

نرخ جریان هوا

سرعت جریان هوای سیستم هوای فشرده نیز هنگام انتخاب تله رطوبت باید در نظر گرفته شود. تله رطوبتی که برای سرعت جریان هوا خیلی کوچک باشد در حذف رطوبت از سیستم موثر نخواهد بود.
 

 

 

الزامات نگهداری

الزامات نگهداری تله رطوبت نیز باید در نظر گرفته شود. برخی از تله های رطوبت نسبت به سایرین نیاز به تعمیر و نگهداری مکرر دارند و مهم است که یکی را انتخاب کنید که به راحتی قابل نگهداری و سرویس باشد.
 

 

 

نحوه نگهداری تله رطوبت کمپرسور هوا

حفظ تله آبگیر کمپرسوربرای اطمینان از عملکرد بهینه و جلوگیری از آسیب به سیستم هوای فشرده شما بسیار مهم است. برای حفظ تله رطوبت خود، آن را به طور منظم برای هر گونه علائم آسیب یا سایش بررسی کنید و فیلترهای گرفتگی یا کثیف را تمیز یا تعویض کنید. دفعات بازرسی و تعویض به تله رطوبت خاص و شرایط سیستم هوای فشرده شما بستگی دارد.
 
سایر ملاحظات تعمیر و نگهداری شامل اطمینان از نصب تله رطوبت در مکانی است که برای تعمیر و نگهداری به راحتی قابل دسترسی است و برای جلوگیری از خطرات الکتریکی به طور مناسب زمین شده است.
 

درایر جذبی چیست؟


تصفیه هوا با استفاده از تکنیک های درایر جذبی
خشک کردن جذبی یک فرآیند شیمیایی است که در آن بخار آب به مواد جذب کننده متصل می شود. ماده جذب کننده می تواند جامد یا مایع باشد. کلرید سدیم و اسید سولفوریک اغلب استفاده می شود، به این معنی که احتمال خوردگی قابل تامل است. این روش غیرمعمول است و مستلزم مصرف بالای مواد جاذب است. نقطه شبنم تا حد محدودی کاهش می یابد.
 
درایر یا درایرجذبی چیست؟
اصل کار کلی درایرهای هوای خشک کردن ساده است. هوای مرطوب روی مواد جاذب رطوبت جریان دارد (مواد معمولی مورد استفاده عبارتند از سیلیکاژل، غربال های مولکولی و آلومینا فعال) و خشک می شود. هنگامی که بخار آب از هوای فشرده مرطوب به مواد جاذب رطوبت یا "دسیکن" تبدیل می شود، ماده خشک کننده به تدریج با آب جذب شده اشباع می شود.
 
بنابراین، مهم است که به طور منظم ماده درایر را بازسازی کنید تا ظرفیت خشک شدن آن را بازیابید. درایرهای هوای جذبی معمولاً با دو مخزن درایربرای این منظور ساخته می شوند. ظرف اول هوای فشرده ورودی را خشک می کند در حالی که ظرف دوم بازسازی می شود (مشابه عملکرد یک مولد نیتروژن). هر کشتی ("برج") هنگامی که برج دیگر به طور کامل بازسازی شد، وظایف خود را تغییر می دهد.
 
نقطه شبنم فشار معمولی (PDP) که این درایرها به آن دست می یابند -40 درجه سانتیگراد است که آنها را برای تامین هوای بسیار خشک مناسب می کند. 4 روش مختلف برای بازسازی ماده خشک کننده وجود دارد و روش مورد استفاده تعیین کننده نوع درایرجذبی است. انواع کم مصرف تر معمولاً پیچیده تر و در نتیجه خرید آنها گران تر است.
برای مشاهده انواع درایر تبریدی میکروپور کلیک کنید.
 
 

بازسازی ماده خشک کننده

درایرهای جذبی بازسازی شده ("درایرهای نوع بدون گرما") را پاکسازی کنید. این درایرها برای دبی هوای کمتر مناسب هستند. فرآیند بازسازی با کمک هوای فشرده منبسط شده ("پاک شده") انجام می شود و به حدوداً نیاز دارد. 15 تا 20 درصد از ظرفیت اسمی درایردر فشار کاری 7 bar(e).
درایرهای بازسازی شده با پاکسازی گرم. این درایرها هوای پاکسازی منبسط شده را با یک بخاری هوای الکتریکی گرم می کنند و جریان تصفیه مورد نیاز را به حدود 8 درصد محدود می کنند. این نوع 25 درصد انرژی کمتری نسبت به درایرهای نوع کمتر مصرف می کند.
درایرهای بازسازی شده دمنده. هوای محیط روی یک بخاری برقی دمیده می شود و با ماده خشک کننده مرطوب تماس می گیرد تا دوباره آن را احیا کند. در این نوع درایراز هوای فشرده برای احیای ماده خشک کننده استفاده نمی شود. بنابراین، مصرف انرژی 40٪ کمتر از درایرهای نوع کمتر است.
گرمای درایرهای فشاری (درایرهای "HOC"). در درایرهای HOC ماده خشک کننده با استفاده از گرمای موجود کمپرسور بازسازی می شود. به جای تخلیه گرمای هوای فشرده در پس کولر، از هوای گرم برای بازسازی ماده خشک کننده استفاده می شود. این نوع درایرمی تواند یک PDP معمولی 20- درجه سانتیگراد را بدون هیچ انرژی اضافه ای ارائه دهد. PDP کمتر نیز با افزودن بخاری های اضافی امکان پذیر است.
 
گرمای خشک کن های فشرده
جداسازی و زهکشی تضمینی آب میعان باید همیشه قبل از خشک شدن جذب انجام شود. اگر هوای فشرده با کمپرسورهای روغن کاری شده تولید می شود، یک فیلتر جداکننده روغن نیز باید در بالادست تجهیزات خشک کن تعبیه شود.
 
در بیشتر موارد، استفاده از فیلتر ذرات پس از خشک شدن جذب سطحی ضروری است. خشک کن های حرارتی فشرده سازی (HOC) را فقط می توان با کمپرسورهای بدون روغن استفاده کرد زیرا آنها گرما را در دماهای به اندازه کافی بالا برای بازسازی خشک کن تولید می کنند. نوع خاصی از خشک کن HOC، خشک کن جذبی درام چرخشی است.
 
این نوع خشک کن دارای یک درام چرخان است که با ماده خشک کن پر شده است. با این کار، یک بخش 1/4 با جریان جزئی هوای فشرده داغ (در دمای 130-200 درجه سانتیگراد) بازسازی می شود. سپس هوای احیا شده خنک می شود و چگالش قبل از برگشت هوا از طریق یک دستگاه اجکتور به جریان اصلی هوای فشرده تخلیه می شود.
 
بقیه سطح درام (سه چهارم) برای خشک کردن هوای فشرده که از پس کولر کمپرسور می آید استفاده می شود. خشک کن HOC از اتلاف هوای فشرده جلوگیری می کند و توان مورد نیاز برای چرخاندن درام محدود می شود. به عنوان مثال، یک خشک کن با ظرفیت 1000 لیتر در ثانیه تنها 120 وات برق مصرف می کند. علاوه بر این، هوای فشرده از بین نمی رود و فیلتر روغن و فیلتر ذرات مورد نیاز نیست.
 

درایر تبریدی چیست؟

درایر تبریدی نوعی خشک کن هوای فشرده است که از فرآیند تبرید برای حذف رطوبت از هوا استفاده می کند. آنها رایج ترین نوع خشک کن هوای فشرده هستند و در طیف وسیعی از برنامه ها از جمله صنعتی استفاده می شوند. ، تجاری و مسکونی

انواع درایر تبریدی

دو نوع اصلی درایر تبریدی وجود دارد:

·         درایرهای تبریدی با چرخه این نوع درایر از یک کمپرسور برای خنک کردن هوا تا نقطه شبنم آن استفاده می کند. رطوبت اضافی از هوا به صورت مایع متراکم می شود و سپس تخلیه می شود. درایرهای تبریدی با چرخه برای کاربردهایی که نیاز به هوای خشک با نقطه شبنم پایین دارند ایده آل هستند.

·         درایرهای تبریدی بدون چرخه این نوع درایر از یک مبدل حرارتی برای خنک کردن هوا تا نقطه شبنم آن استفاده می کند. رطوبت اضافی از هوا به صورت مایع متراکم می شود و سپس تخلیه می شود. درایرهای تبریدی بدون چرخه برای کاربردهایی که نیاز به هوای خشک با نقطه شبنم بالا دارند ایده آل هستند.

درایرهای تبریدی را می توان بر اساس ظرفیت، نقطه شبنم و ویژگی های اضافی نیز طبقه بندی کرد.

شما می توانید انواع درایر تبریدی میکروپور ترکیه را از کارخانه کمپرسور نوری تهیه و خریداری نمایید.

 

برخی از عوامل مهمی که باید هنگام انتخاب درایر تبریدی در نظر گرفته شوند عبارتند از:

·         ظرفیت: درایر باید به اندازه کافی بزرگ باشد تا بتواند حجم هوای فشرده ای را که نیاز به خشک شدن دارد، اداره کند.

·         نقطه شبنم: نقطه شبنم دمایی است که در آن بخار آب در هوا به مایع تبدیل می شود. درایر باید بتواند نقطه شبنم هوای فشرده را تا سطح مورد نیاز برای کاربرد مورد نظر کاهش دهد.

·         ویژگی های اضافی: برخی از درایرهای تبریدی دارای ویژگی های اضافی مانند فیلترها، جداکننده ها و کنترل کننده ها هستند. این ویژگی ها می توانند به بهبود عملکرد و قابلیت اطمینان درایر کمک کنند.

در اینجا برخی از مزایای استفاده از درایرهای تبریدی آورده شده است:

·         بسیار کارآمد هستند.

·         نصب و نگهداری آنها آسان است.

·         قابل اعتماد هستند.

·         دارای تنوع زیادی هستند.

در اینجا برخی از معایب استفاده از درایرهای تبریدی آورده شده است:

·         می تواند گران باشد.

·         می تواند حجیم باشد.

·         می تواند پر سر و صدا باشد.

در مجموع، درایرهای تبریدی گزینه ای موثر و کارآمد برای خشک کردن هوای فشرده هستند. آنها در طیف وسیعی از برنامه ها استفاده می شوند و در طیف وسیعی از ظرفیت ها، نقاط شبنم و ویژگی های اضافی موجود هستند.

درایر تبریدی میکروپور ترکیه چیست؟

درایر تبریدی میکروپور یک نوع خشک کن هوای فشرده است که از فرآیند تبرید برای حذف رطوبت از هوا استفاده می کند. این محصول توسط شرکت میکروپور در ترکیه تولید می شود.

درایرهای تبریدی میکروپور در طیف وسیعی از ظرفیت ها از 23 تا 12500 متر مکعب در ساعت موجود هستند. آنها همچنین در طیف وسیعی از نقاط شبنم از +3 درجه سانتیگراد تا -70 درجه سانتیگراد موجود هستند.

درایرهای تبریدی میکروپور به دلیل کارایی بالا، کیفیت قطعات و عملکرد خوب، محبوب هستند. آنها همچنین به دلیل نصب و نگهداری آسان شناخته شده هستند.

برخی از ویژگی های درایرهای تبریدی میکروپور عبارتند از:

·         کمترین افت فشار

·         طراحی شده برای کمترین اتلاف انرژی

·         مجهز به میکرو فیلتر اولیه و ثانویه

·         دارای صفحه کلید لمسی برای کنترل تنظیمات

·         دارای موتورهای Tecumseh فرانسه، Danfoss برزیل یا Copeland بلژیک

درایرهای تبریدی میکروپور در طیف وسیعی از برنامه ها از جمله موارد زیر استفاده می شوند:

·         صنعت

·         ساخت و ساز

·         پزشکی

·         داروسازی

·         مواد غذایی و آشامیدنی

اگر به دنبال یک خشک کن هوای فشرده کارآمد، قابل اعتماد و با کیفیت بالا هستید، درایر تبریدی میکروپور گزینه خوبی برای بررسی است.

نکات مهم در خرید و انتخاب درایر تبریدی میکروپور ترکیه چیست

نکات مهم در خرید و انتخاب درایر تبریدی میکروپور ترکیه

هنگام خرید درایر تبریدی میکروپور، باید به چند نکته مهم توجه کنید:

1. ظرفیت: درایر باید به اندازه کافی بزرگ باشد تا بتواند حجم هوای فشرده ای را که نیاز به خشک شدن دارد، اداره کند. برای انتخاب ظرفیت مناسب، باید به موارد زیر توجه کنید:

·         میزان دبی هوای فشرده

·         فشار کاری سیستم

·         نقطه شبنم مورد نیاز

2. نقطه شبنم: نقطه شبنم دمایی است که در آن بخار آب در هوا به مایع تبدیل می شود. درایر باید بتواند نقطه شبنم هوای فشرده را تا سطح مورد نیاز برای کاربرد مورد نظر کاهش دهد.

3. نوع کمپرسور: درایرهای تبریدی میکروپور با دو نوع کمپرسور اسکرو و روتاری موجود هستند. کمپرسورهای اسکرو برای کاربردهای با ظرفیت بالا و کمپرسورهای روتاری برای کاربردهای با ظرفیت پایین مناسب هستند.

4. نوع کندانسور: درایرهای تبریدی میکروپور با دو نوع کندانسور هوا خنک و آب خنک موجود هستند. کندانسورهای هوا خنک برای کاربردهای با ظرفیت پایین و کندانسورهای آب خنک برای کاربردهای با ظرفیت بالا مناسب هستند.

5. سایر ویژگی ها: برخی از درایرهای تبریدی میکروپور دارای ویژگی های اضافی مانند فیلترها، جداکننده ها و کنترل کننده ها هستند. این ویژگی ها می توانند به بهبود عملکرد و قابلیت اطمینان درایر کمک کنند.

6. قیمت: قیمت درایرهای تبریدی میکروپور به عوامل مختلفی مانند ظرفیت، نقطه شبنم، نوع کمپرسور، نوع کندانسور و ویژگی های اضافی بستگی دارد.

7. برند: میکروپور یک برند معتبر در زمینه تولید درایرهای تبریدی است. هنگام خرید درایر تبریدی میکروپور، مطمئن شوید که از یک تامین کننده معتبر خرید می کنید.

8. گارانتی: درایرهای تبریدی میکروپور با گارانتی ارائه می شوند. قبل از خرید، مطمئن شوید که از شرایط گارانتی اطلاع دارید.

9. خدمات پس از فروش: میکروپور خدمات پس از فروش گسترده ای را برای درایرهای تبریدی خود ارائه می دهد. قبل از خرید، مطمئن شوید که به خدمات پس از فروش در منطقه خود دسترسی دارید.

با توجه به نکات ذکر شده در بالا، می توانید درایر تبریدی میکروپور مناسب را برای نیازهای خود انتخاب کنید.

 

قطعات کمپرسور اسکرو چیست؟

قطعات کمپرسور اسکرو، قطعاتی هستند که در ساختار و عملکرد کمپرسورهای اسکرو استفاده می‌شوند. کمپرسورهای اسکرو، از نوعی کمپرسورهای متحرک هستند که برای فشرده‌سازی هوا و گازها استفاده می‌شوند. این نوع کمپرسورها از دو واحد متحرک به نام "روتور" و "اسکرو" تشکیل شده‌اند. 

قطعه اصلی و مهم کمپرسور اسکرو، روتور است. روتور شامل یک مجموعه از اسکروها یا پیچ‌ها است که درون یک غلاف قرار دارند. این اسکروها به صورت متقابل در روی هم قرار گرفته‌اند و هنگام چرخش، فضای بین آنها کمرنگ می‌شود و فشار گاز را افزایش می‌دهد. روتور در داخل یک محفظه قرار دارد و به وسیله موتوری که به آن متصل است، چرخش می‌کند. 

علاوه بر روتور، قطعات دیگری مانند غلاف، سیستم ورودی و خروجی، صفحات فشار، بلبرینگ‌ها و سیستم خنک کننده نیز در کمپرسور اسکرو وجود دارند. غلاف کمپرسور، جنسی مقاوم و معمولاً فلزی است که برای حفظ ساختار و نگهداری از عملکرد بهینه کمپرسور استفاده می‌شود. سیستم ورودی و خروجی برای ورود هوا یا گاز به کمپرسور و خروج آن از آن استفاده می‌شود. صفحات فشار نیز برای کنترل فشار درون کمپرسور به کار می‌روند.

 

بلبرینگ‌ها برای حرکت صاف و بی‌صدا روتور در داخل غلاف استفاده می‌شوند. آنها به عنوان نقطه پشتیبانی برای روتور عمل می‌کنند و از اصطکاک زیاد و سایش غیرمجاز جلوگیری می‌کنند. سیستم خنک کننده نیز برای جلوگیری از افزایش دمای کمپرسور و حفظ عمر مفید آن استفاده می‌شود.

 

لوازم یدکی کمپرسور اسکرو به طور کلی به همراه یکدیگر کار می‌کنند تا فشار گاز را افزایش داده و امکان تأمین هوا یا گاز فشرده را فراهم کنند. این کمپرسورها در بسیاری از صنایع مورد استفاده قرار می‌گیرند، از جمله صنایع نفشارهای بالا، نفت و گاز، پالایشگاه‌ها، صنایع شیمیایی، صنایع فولاد و سیمان و سایر صنایعی که نیاز به فشرده‌سازی هوا یا گاز دارند. استفاده از کمپرسورهای اسکرو به دلیل کارایی بالا، قابلیت عملکرد پیوسته، ساختار ساده، صدای کمتر و عمر طولانی، بسیار مورد توجه قرار گرفته است.

شما می توانید انواع قطعات کمپرسور اسکرو و کمپرسور پیستونی را از کارخانه کمپرسور نوری خریداری کنید.

به علاوه از قطعات اصلی که درباره آنها صحبت کردم، قطعات دیگری نیز در کمپرسور اسکرو وجود دارند که در عملکرد و کارایی آن تأثیرگذار هستند. برخی از این قطعات عبارتند از:

 

1. سیستم روانکاری (Lubrication System): برای حفظ و روان کردن قطعات درونی کمپرسور اسکرو، یک سیستم روانکاری استفاده می‌شود. این سیستم معمولاً شامل یک پمپ روغن، فیلترها و خنک‌کننده است که به منظور حفظ سلامت و عملکرد بهینه کمپرسور استفاده می‌شود.

 

2. سیستم کنترل (Control System): سیستم کنترل کمپرسور اسکرو، برای کنترل سرعت چرخش روتور و تنظیم فشار خروجی استفاده می‌شود. این سیستم معمولاً شامل سنسورها، الکترونیک، کنترلر و صفحه نمایش است که به کمک آن می‌توان عملکرد کمپرسور را مشاهده و کنترل کرد.

 

3. سیستم خنک‌کننده (Cooling System): در کمپرسورهای اسکرو، به منظور جلوگیری از افزایش دمای داخلی و حفظ عملکرد بهینه، سیستم خنک‌کننده استفاده می‌شود. این سیستم معمولاً شامل رادیاتورها، فن‌ها، سیستم آب خنک‌کننده یا روغن خنک‌کننده است که حرارت را از کمپرسور جذب و آن را تا حد مطلوبی تخلیه می‌کند.

 

4. سیستم فیلتراسیون (Filtration System): در کمپرسورهای اسکرو، سیستم فیلتراسیون برای جداسازی ذرات معلق و رطوبت از هوا یا گاز ورودی استفاده می‌شود. این سیستم شامل فیلترهای هوا، فیلترهای روغن و فیلترهای جداسازی آب است که کیفیت خروجی را بهبود می‌بخشد و از خرابی قطعات داخلی جلوگیری می‌کند.

 

این قطعات به همراه یکدیگر کار می‌کنند تا کمپرسور اسکرو به طور کامل عمل کرده و فشار گاز را فشرده کند. هر قطعه درونی از کمپرسور، نقش مهمی در عملکرد و کارایی آن ایفا می‌کند و هر یک از این قطعات باید به طور دوره‌ای نگهداری و بازسازی شوند تا عمر مفید کمپرسوررا تضمین کنند.

اجزای داخلی کمپرسور اسکرو

به طور کلی، کمپرسور اسکرو شامل اجزای داخلی زیر است:

 

1. روتور (Rotor): روتور شامل اسکروها یا پیچ‌ها است که درون یک غلاف قرار دارند و به وسیله موتور چرخش می‌کنند.

 

2. استاتور (Stator): استاتور نیز شامل اسکروها یا پیچ‌ها است که درون غلاف ثابت قرار دارند و با روتور هماهنگی می‌کنند.

 

3. غلاف (Casing): غلاف کمپرسور که به طور معمول از جنس فلزی ساخته می‌شود، برای نگهداری روتور و استاتور و ایجاد فشار داخلی استفاده می‌شود.

 

4. بلبرینگ‌ها (Bearings): بلبرینگ‌ها نقش مهمی در حرکت صاف و بی‌صدا روتور و استاتور اسکرو ایفا می‌کنند و از اصطکاک زیاد و سایش غیرمجاز جلوگیری می‌کنند.

 

5. صفحات فشار (Pressure Plates): صفحات فشار برای کنترل فشار درون کمپرسور استفاده می‌شوند و به تنظیم و توازن فشار کمک می‌کنند.

 

6. سیستم روانکاری (Lubrication System): سیستم روانکاری برای حفظ و روان کردن قطعات درونی کمپرسور استفاده می‌شود و شامل پمپ روغن، فیلترها و خنک‌کننده است.

 

7. سیستم کنترل (Control System): سیستم کنترل برای کنترل سرعت چرخش روتور و تنظیم فشار خروجی استفاده می‌شود و شامل سنسورها، الکترونیک، کنترلر و صفحه نمایش است.

 

8. سیستم خنک‌کننده (Cooling System): سیستم خنک‌کننده برای جلوگیری از افزایش دمای داخلی کمپرسور و حفظ عملکرد بهینه آن استفاده می‌شود و شامل رادیاتورها، فن‌ها و سیستم آب خنک‌کننده یا روغن خنک‌کننده است.

 

9. سیستم فیلتراسیون (Filtration System): سیستم فیلتراسیون برای جداسازی ذرات معلق و رطوبت از هوا یا گاز ورودی استفاده می‌شود و شامل فیلترهای هوا، فیلترهای روغن و فیلترهای جداسازی آب است.

 

این اجزا به همراه یکدیگر کار می‌کنند تا کمپرسور اسکرو به طور کامل عمل کرده و فشار گاز را فشرده کند. هر یک از این قطعات نقش مهمی در عملکرد کماشتباهی در پاسخ قبلی انجام دادم و قطعات داخلی کمپرسور اسکرو را به طور کامل نام برنداشتم. لطفاً ببخشید. در ادامه، قطعات اصلی کمپرسور اسکرو را به شما معرفی می‌کنم:

 

1. روتورها (Rotors): کمپرسور اسکرو شامل دو روتور است که به صورت مساوی درون یک غلاف قرار دارند. روتورها شامل پیچ‌های اسکرو هستند که به یکدیگر متصل شده‌اند و در حین چرخش، فشار گاز را افزایش می‌دهند.

 

2. بلبرینگ‌ها (Bearings): بلبرینگ‌ها برای حمایت و راهنمایی حرکت صاف روتورها و استاتورها استفاده می‌شوند. آنها از اصطکاک زیاد و سایش ناخواسته جلوگیری می‌کنند.

 

3. استاتور (Stator): استاتور دارای شکلی مشابه روتور است و درون غلاف ثابت کمپرسور قرار می‌گیرد. استاتور نقشی مهم در هماهنگی با روتور برای ایجاد فشار گاز دارد.

 

4. غلاف (Casing): غلاف به عنوان بدنه کمپرسور عمل می‌کند و روتورها و استاتور را درون خود جای داده است. این غلاف نقشی مهم در جدا کردن فضای داخلی کمپرسور از محیط خارجی و حفظ فشار داخلی دارد.

 

5. سیستم روانکاری (Lubrication System): سیستم روانکاری برای حفظ و روان کردن قطعات درونی کمپرسور استفاده می‌شود. این سیستم شامل پمپ روغن، فیلترها و خنک‌کننده است و به منظور حفظ سلامت و عملکرد بهینه کمپرسور مورد استفاده قرار می‌گیرد.

 

6. سیستم کنترل (Control System): سیستم کنترل برای کنترل سرعت چرخش روتور و تنظیم فشار خروجی استفاده می‌شود. این سیستم شامل سنسورها، الکترونیک، کنترلر و صفحه نمایش است که عملکرد کمپرسور را مشاهده و کنترل می‌کند.

 

این قطعات اصلی به همراه یکدیگر کار می‌کنند تا کمپرسور اسکرو به طور کامل عمل کرده و فشار گاز را فشرده کند. هر کدام از این قطعات نقش مهمی در عملکرد و کارایی کمپرسور اسکرو ایفا می‌کنند.

صفحه قبل 1 2 3 صفحه بعد