x تبلیغات
فروش انواع کمپرسور باد

درایر جذبی چیست؟


تصفیه هوا با استفاده از تکنیک های درایر جذبی
خشک کردن جذبی یک فرآیند شیمیایی است که در آن بخار آب به مواد جذب کننده متصل می شود. ماده جذب کننده می تواند جامد یا مایع باشد. کلرید سدیم و اسید سولفوریک اغلب استفاده می شود، به این معنی که احتمال خوردگی قابل تامل است. این روش غیرمعمول است و مستلزم مصرف بالای مواد جاذب است. نقطه شبنم تا حد محدودی کاهش می یابد.
 
درایر یا درایرجذبی چیست؟
اصل کار کلی درایرهای هوای خشک کردن ساده است. هوای مرطوب روی مواد جاذب رطوبت جریان دارد (مواد معمولی مورد استفاده عبارتند از سیلیکاژل، غربال های مولکولی و آلومینا فعال) و خشک می شود. هنگامی که بخار آب از هوای فشرده مرطوب به مواد جاذب رطوبت یا "دسیکن" تبدیل می شود، ماده خشک کننده به تدریج با آب جذب شده اشباع می شود.
 
بنابراین، مهم است که به طور منظم ماده درایر را بازسازی کنید تا ظرفیت خشک شدن آن را بازیابید. درایرهای هوای جذبی معمولاً با دو مخزن درایربرای این منظور ساخته می شوند. ظرف اول هوای فشرده ورودی را خشک می کند در حالی که ظرف دوم بازسازی می شود (مشابه عملکرد یک مولد نیتروژن). هر کشتی ("برج") هنگامی که برج دیگر به طور کامل بازسازی شد، وظایف خود را تغییر می دهد.
 
نقطه شبنم فشار معمولی (PDP) که این درایرها به آن دست می یابند -40 درجه سانتیگراد است که آنها را برای تامین هوای بسیار خشک مناسب می کند. 4 روش مختلف برای بازسازی ماده خشک کننده وجود دارد و روش مورد استفاده تعیین کننده نوع درایرجذبی است. انواع کم مصرف تر معمولاً پیچیده تر و در نتیجه خرید آنها گران تر است.
برای مشاهده انواع درایر تبریدی میکروپور کلیک کنید.
 
 

بازسازی ماده خشک کننده

درایرهای جذبی بازسازی شده ("درایرهای نوع بدون گرما") را پاکسازی کنید. این درایرها برای دبی هوای کمتر مناسب هستند. فرآیند بازسازی با کمک هوای فشرده منبسط شده ("پاک شده") انجام می شود و به حدوداً نیاز دارد. 15 تا 20 درصد از ظرفیت اسمی درایردر فشار کاری 7 bar(e).
درایرهای بازسازی شده با پاکسازی گرم. این درایرها هوای پاکسازی منبسط شده را با یک بخاری هوای الکتریکی گرم می کنند و جریان تصفیه مورد نیاز را به حدود 8 درصد محدود می کنند. این نوع 25 درصد انرژی کمتری نسبت به درایرهای نوع کمتر مصرف می کند.
درایرهای بازسازی شده دمنده. هوای محیط روی یک بخاری برقی دمیده می شود و با ماده خشک کننده مرطوب تماس می گیرد تا دوباره آن را احیا کند. در این نوع درایراز هوای فشرده برای احیای ماده خشک کننده استفاده نمی شود. بنابراین، مصرف انرژی 40٪ کمتر از درایرهای نوع کمتر است.
گرمای درایرهای فشاری (درایرهای "HOC"). در درایرهای HOC ماده خشک کننده با استفاده از گرمای موجود کمپرسور بازسازی می شود. به جای تخلیه گرمای هوای فشرده در پس کولر، از هوای گرم برای بازسازی ماده خشک کننده استفاده می شود. این نوع درایرمی تواند یک PDP معمولی 20- درجه سانتیگراد را بدون هیچ انرژی اضافه ای ارائه دهد. PDP کمتر نیز با افزودن بخاری های اضافی امکان پذیر است.
 
گرمای خشک کن های فشرده
جداسازی و زهکشی تضمینی آب میعان باید همیشه قبل از خشک شدن جذب انجام شود. اگر هوای فشرده با کمپرسورهای روغن کاری شده تولید می شود، یک فیلتر جداکننده روغن نیز باید در بالادست تجهیزات خشک کن تعبیه شود.
 
در بیشتر موارد، استفاده از فیلتر ذرات پس از خشک شدن جذب سطحی ضروری است. خشک کن های حرارتی فشرده سازی (HOC) را فقط می توان با کمپرسورهای بدون روغن استفاده کرد زیرا آنها گرما را در دماهای به اندازه کافی بالا برای بازسازی خشک کن تولید می کنند. نوع خاصی از خشک کن HOC، خشک کن جذبی درام چرخشی است.
 
این نوع خشک کن دارای یک درام چرخان است که با ماده خشک کن پر شده است. با این کار، یک بخش 1/4 با جریان جزئی هوای فشرده داغ (در دمای 130-200 درجه سانتیگراد) بازسازی می شود. سپس هوای احیا شده خنک می شود و چگالش قبل از برگشت هوا از طریق یک دستگاه اجکتور به جریان اصلی هوای فشرده تخلیه می شود.
 
بقیه سطح درام (سه چهارم) برای خشک کردن هوای فشرده که از پس کولر کمپرسور می آید استفاده می شود. خشک کن HOC از اتلاف هوای فشرده جلوگیری می کند و توان مورد نیاز برای چرخاندن درام محدود می شود. به عنوان مثال، یک خشک کن با ظرفیت 1000 لیتر در ثانیه تنها 120 وات برق مصرف می کند. علاوه بر این، هوای فشرده از بین نمی رود و فیلتر روغن و فیلتر ذرات مورد نیاز نیست.
 

درایر تبریدی چیست؟

درایر تبریدی نوعی خشک کن هوای فشرده است که از فرآیند تبرید برای حذف رطوبت از هوا استفاده می کند. آنها رایج ترین نوع خشک کن هوای فشرده هستند و در طیف وسیعی از برنامه ها از جمله صنعتی استفاده می شوند. ، تجاری و مسکونی

انواع درایر تبریدی

دو نوع اصلی درایر تبریدی وجود دارد:

·         درایرهای تبریدی با چرخه این نوع درایر از یک کمپرسور برای خنک کردن هوا تا نقطه شبنم آن استفاده می کند. رطوبت اضافی از هوا به صورت مایع متراکم می شود و سپس تخلیه می شود. درایرهای تبریدی با چرخه برای کاربردهایی که نیاز به هوای خشک با نقطه شبنم پایین دارند ایده آل هستند.

·         درایرهای تبریدی بدون چرخه این نوع درایر از یک مبدل حرارتی برای خنک کردن هوا تا نقطه شبنم آن استفاده می کند. رطوبت اضافی از هوا به صورت مایع متراکم می شود و سپس تخلیه می شود. درایرهای تبریدی بدون چرخه برای کاربردهایی که نیاز به هوای خشک با نقطه شبنم بالا دارند ایده آل هستند.

درایرهای تبریدی را می توان بر اساس ظرفیت، نقطه شبنم و ویژگی های اضافی نیز طبقه بندی کرد.

شما می توانید انواع درایر تبریدی میکروپور ترکیه را از کارخانه کمپرسور نوری تهیه و خریداری نمایید.

 

برخی از عوامل مهمی که باید هنگام انتخاب درایر تبریدی در نظر گرفته شوند عبارتند از:

·         ظرفیت: درایر باید به اندازه کافی بزرگ باشد تا بتواند حجم هوای فشرده ای را که نیاز به خشک شدن دارد، اداره کند.

·         نقطه شبنم: نقطه شبنم دمایی است که در آن بخار آب در هوا به مایع تبدیل می شود. درایر باید بتواند نقطه شبنم هوای فشرده را تا سطح مورد نیاز برای کاربرد مورد نظر کاهش دهد.

·         ویژگی های اضافی: برخی از درایرهای تبریدی دارای ویژگی های اضافی مانند فیلترها، جداکننده ها و کنترل کننده ها هستند. این ویژگی ها می توانند به بهبود عملکرد و قابلیت اطمینان درایر کمک کنند.

در اینجا برخی از مزایای استفاده از درایرهای تبریدی آورده شده است:

·         بسیار کارآمد هستند.

·         نصب و نگهداری آنها آسان است.

·         قابل اعتماد هستند.

·         دارای تنوع زیادی هستند.

در اینجا برخی از معایب استفاده از درایرهای تبریدی آورده شده است:

·         می تواند گران باشد.

·         می تواند حجیم باشد.

·         می تواند پر سر و صدا باشد.

در مجموع، درایرهای تبریدی گزینه ای موثر و کارآمد برای خشک کردن هوای فشرده هستند. آنها در طیف وسیعی از برنامه ها استفاده می شوند و در طیف وسیعی از ظرفیت ها، نقاط شبنم و ویژگی های اضافی موجود هستند.

درایر تبریدی میکروپور ترکیه چیست؟

درایر تبریدی میکروپور یک نوع خشک کن هوای فشرده است که از فرآیند تبرید برای حذف رطوبت از هوا استفاده می کند. این محصول توسط شرکت میکروپور در ترکیه تولید می شود.

درایرهای تبریدی میکروپور در طیف وسیعی از ظرفیت ها از 23 تا 12500 متر مکعب در ساعت موجود هستند. آنها همچنین در طیف وسیعی از نقاط شبنم از +3 درجه سانتیگراد تا -70 درجه سانتیگراد موجود هستند.

درایرهای تبریدی میکروپور به دلیل کارایی بالا، کیفیت قطعات و عملکرد خوب، محبوب هستند. آنها همچنین به دلیل نصب و نگهداری آسان شناخته شده هستند.

برخی از ویژگی های درایرهای تبریدی میکروپور عبارتند از:

·         کمترین افت فشار

·         طراحی شده برای کمترین اتلاف انرژی

·         مجهز به میکرو فیلتر اولیه و ثانویه

·         دارای صفحه کلید لمسی برای کنترل تنظیمات

·         دارای موتورهای Tecumseh فرانسه، Danfoss برزیل یا Copeland بلژیک

درایرهای تبریدی میکروپور در طیف وسیعی از برنامه ها از جمله موارد زیر استفاده می شوند:

·         صنعت

·         ساخت و ساز

·         پزشکی

·         داروسازی

·         مواد غذایی و آشامیدنی

اگر به دنبال یک خشک کن هوای فشرده کارآمد، قابل اعتماد و با کیفیت بالا هستید، درایر تبریدی میکروپور گزینه خوبی برای بررسی است.

نکات مهم در خرید و انتخاب درایر تبریدی میکروپور ترکیه چیست

نکات مهم در خرید و انتخاب درایر تبریدی میکروپور ترکیه

هنگام خرید درایر تبریدی میکروپور، باید به چند نکته مهم توجه کنید:

1. ظرفیت: درایر باید به اندازه کافی بزرگ باشد تا بتواند حجم هوای فشرده ای را که نیاز به خشک شدن دارد، اداره کند. برای انتخاب ظرفیت مناسب، باید به موارد زیر توجه کنید:

·         میزان دبی هوای فشرده

·         فشار کاری سیستم

·         نقطه شبنم مورد نیاز

2. نقطه شبنم: نقطه شبنم دمایی است که در آن بخار آب در هوا به مایع تبدیل می شود. درایر باید بتواند نقطه شبنم هوای فشرده را تا سطح مورد نیاز برای کاربرد مورد نظر کاهش دهد.

3. نوع کمپرسور: درایرهای تبریدی میکروپور با دو نوع کمپرسور اسکرو و روتاری موجود هستند. کمپرسورهای اسکرو برای کاربردهای با ظرفیت بالا و کمپرسورهای روتاری برای کاربردهای با ظرفیت پایین مناسب هستند.

4. نوع کندانسور: درایرهای تبریدی میکروپور با دو نوع کندانسور هوا خنک و آب خنک موجود هستند. کندانسورهای هوا خنک برای کاربردهای با ظرفیت پایین و کندانسورهای آب خنک برای کاربردهای با ظرفیت بالا مناسب هستند.

5. سایر ویژگی ها: برخی از درایرهای تبریدی میکروپور دارای ویژگی های اضافی مانند فیلترها، جداکننده ها و کنترل کننده ها هستند. این ویژگی ها می توانند به بهبود عملکرد و قابلیت اطمینان درایر کمک کنند.

6. قیمت: قیمت درایرهای تبریدی میکروپور به عوامل مختلفی مانند ظرفیت، نقطه شبنم، نوع کمپرسور، نوع کندانسور و ویژگی های اضافی بستگی دارد.

7. برند: میکروپور یک برند معتبر در زمینه تولید درایرهای تبریدی است. هنگام خرید درایر تبریدی میکروپور، مطمئن شوید که از یک تامین کننده معتبر خرید می کنید.

8. گارانتی: درایرهای تبریدی میکروپور با گارانتی ارائه می شوند. قبل از خرید، مطمئن شوید که از شرایط گارانتی اطلاع دارید.

9. خدمات پس از فروش: میکروپور خدمات پس از فروش گسترده ای را برای درایرهای تبریدی خود ارائه می دهد. قبل از خرید، مطمئن شوید که به خدمات پس از فروش در منطقه خود دسترسی دارید.

با توجه به نکات ذکر شده در بالا، می توانید درایر تبریدی میکروپور مناسب را برای نیازهای خود انتخاب کنید.

 

قطعات کمپرسور اسکرو چیست؟

قطعات کمپرسور اسکرو، قطعاتی هستند که در ساختار و عملکرد کمپرسورهای اسکرو استفاده می‌شوند. کمپرسورهای اسکرو، از نوعی کمپرسورهای متحرک هستند که برای فشرده‌سازی هوا و گازها استفاده می‌شوند. این نوع کمپرسورها از دو واحد متحرک به نام "روتور" و "اسکرو" تشکیل شده‌اند. 

قطعه اصلی و مهم کمپرسور اسکرو، روتور است. روتور شامل یک مجموعه از اسکروها یا پیچ‌ها است که درون یک غلاف قرار دارند. این اسکروها به صورت متقابل در روی هم قرار گرفته‌اند و هنگام چرخش، فضای بین آنها کمرنگ می‌شود و فشار گاز را افزایش می‌دهد. روتور در داخل یک محفظه قرار دارد و به وسیله موتوری که به آن متصل است، چرخش می‌کند. 

علاوه بر روتور، قطعات دیگری مانند غلاف، سیستم ورودی و خروجی، صفحات فشار، بلبرینگ‌ها و سیستم خنک کننده نیز در کمپرسور اسکرو وجود دارند. غلاف کمپرسور، جنسی مقاوم و معمولاً فلزی است که برای حفظ ساختار و نگهداری از عملکرد بهینه کمپرسور استفاده می‌شود. سیستم ورودی و خروجی برای ورود هوا یا گاز به کمپرسور و خروج آن از آن استفاده می‌شود. صفحات فشار نیز برای کنترل فشار درون کمپرسور به کار می‌روند.

 

بلبرینگ‌ها برای حرکت صاف و بی‌صدا روتور در داخل غلاف استفاده می‌شوند. آنها به عنوان نقطه پشتیبانی برای روتور عمل می‌کنند و از اصطکاک زیاد و سایش غیرمجاز جلوگیری می‌کنند. سیستم خنک کننده نیز برای جلوگیری از افزایش دمای کمپرسور و حفظ عمر مفید آن استفاده می‌شود.

 

لوازم یدکی کمپرسور اسکرو به طور کلی به همراه یکدیگر کار می‌کنند تا فشار گاز را افزایش داده و امکان تأمین هوا یا گاز فشرده را فراهم کنند. این کمپرسورها در بسیاری از صنایع مورد استفاده قرار می‌گیرند، از جمله صنایع نفشارهای بالا، نفت و گاز، پالایشگاه‌ها، صنایع شیمیایی، صنایع فولاد و سیمان و سایر صنایعی که نیاز به فشرده‌سازی هوا یا گاز دارند. استفاده از کمپرسورهای اسکرو به دلیل کارایی بالا، قابلیت عملکرد پیوسته، ساختار ساده، صدای کمتر و عمر طولانی، بسیار مورد توجه قرار گرفته است.

شما می توانید انواع قطعات کمپرسور اسکرو و کمپرسور پیستونی را از کارخانه کمپرسور نوری خریداری کنید.

به علاوه از قطعات اصلی که درباره آنها صحبت کردم، قطعات دیگری نیز در کمپرسور اسکرو وجود دارند که در عملکرد و کارایی آن تأثیرگذار هستند. برخی از این قطعات عبارتند از:

 

1. سیستم روانکاری (Lubrication System): برای حفظ و روان کردن قطعات درونی کمپرسور اسکرو، یک سیستم روانکاری استفاده می‌شود. این سیستم معمولاً شامل یک پمپ روغن، فیلترها و خنک‌کننده است که به منظور حفظ سلامت و عملکرد بهینه کمپرسور استفاده می‌شود.

 

2. سیستم کنترل (Control System): سیستم کنترل کمپرسور اسکرو، برای کنترل سرعت چرخش روتور و تنظیم فشار خروجی استفاده می‌شود. این سیستم معمولاً شامل سنسورها، الکترونیک، کنترلر و صفحه نمایش است که به کمک آن می‌توان عملکرد کمپرسور را مشاهده و کنترل کرد.

 

3. سیستم خنک‌کننده (Cooling System): در کمپرسورهای اسکرو، به منظور جلوگیری از افزایش دمای داخلی و حفظ عملکرد بهینه، سیستم خنک‌کننده استفاده می‌شود. این سیستم معمولاً شامل رادیاتورها، فن‌ها، سیستم آب خنک‌کننده یا روغن خنک‌کننده است که حرارت را از کمپرسور جذب و آن را تا حد مطلوبی تخلیه می‌کند.

 

4. سیستم فیلتراسیون (Filtration System): در کمپرسورهای اسکرو، سیستم فیلتراسیون برای جداسازی ذرات معلق و رطوبت از هوا یا گاز ورودی استفاده می‌شود. این سیستم شامل فیلترهای هوا، فیلترهای روغن و فیلترهای جداسازی آب است که کیفیت خروجی را بهبود می‌بخشد و از خرابی قطعات داخلی جلوگیری می‌کند.

 

این قطعات به همراه یکدیگر کار می‌کنند تا کمپرسور اسکرو به طور کامل عمل کرده و فشار گاز را فشرده کند. هر قطعه درونی از کمپرسور، نقش مهمی در عملکرد و کارایی آن ایفا می‌کند و هر یک از این قطعات باید به طور دوره‌ای نگهداری و بازسازی شوند تا عمر مفید کمپرسوررا تضمین کنند.

اجزای داخلی کمپرسور اسکرو

به طور کلی، کمپرسور اسکرو شامل اجزای داخلی زیر است:

 

1. روتور (Rotor): روتور شامل اسکروها یا پیچ‌ها است که درون یک غلاف قرار دارند و به وسیله موتور چرخش می‌کنند.

 

2. استاتور (Stator): استاتور نیز شامل اسکروها یا پیچ‌ها است که درون غلاف ثابت قرار دارند و با روتور هماهنگی می‌کنند.

 

3. غلاف (Casing): غلاف کمپرسور که به طور معمول از جنس فلزی ساخته می‌شود، برای نگهداری روتور و استاتور و ایجاد فشار داخلی استفاده می‌شود.

 

4. بلبرینگ‌ها (Bearings): بلبرینگ‌ها نقش مهمی در حرکت صاف و بی‌صدا روتور و استاتور اسکرو ایفا می‌کنند و از اصطکاک زیاد و سایش غیرمجاز جلوگیری می‌کنند.

 

5. صفحات فشار (Pressure Plates): صفحات فشار برای کنترل فشار درون کمپرسور استفاده می‌شوند و به تنظیم و توازن فشار کمک می‌کنند.

 

6. سیستم روانکاری (Lubrication System): سیستم روانکاری برای حفظ و روان کردن قطعات درونی کمپرسور استفاده می‌شود و شامل پمپ روغن، فیلترها و خنک‌کننده است.

 

7. سیستم کنترل (Control System): سیستم کنترل برای کنترل سرعت چرخش روتور و تنظیم فشار خروجی استفاده می‌شود و شامل سنسورها، الکترونیک، کنترلر و صفحه نمایش است.

 

8. سیستم خنک‌کننده (Cooling System): سیستم خنک‌کننده برای جلوگیری از افزایش دمای داخلی کمپرسور و حفظ عملکرد بهینه آن استفاده می‌شود و شامل رادیاتورها، فن‌ها و سیستم آب خنک‌کننده یا روغن خنک‌کننده است.

 

9. سیستم فیلتراسیون (Filtration System): سیستم فیلتراسیون برای جداسازی ذرات معلق و رطوبت از هوا یا گاز ورودی استفاده می‌شود و شامل فیلترهای هوا، فیلترهای روغن و فیلترهای جداسازی آب است.

 

این اجزا به همراه یکدیگر کار می‌کنند تا کمپرسور اسکرو به طور کامل عمل کرده و فشار گاز را فشرده کند. هر یک از این قطعات نقش مهمی در عملکرد کماشتباهی در پاسخ قبلی انجام دادم و قطعات داخلی کمپرسور اسکرو را به طور کامل نام برنداشتم. لطفاً ببخشید. در ادامه، قطعات اصلی کمپرسور اسکرو را به شما معرفی می‌کنم:

 

1. روتورها (Rotors): کمپرسور اسکرو شامل دو روتور است که به صورت مساوی درون یک غلاف قرار دارند. روتورها شامل پیچ‌های اسکرو هستند که به یکدیگر متصل شده‌اند و در حین چرخش، فشار گاز را افزایش می‌دهند.

 

2. بلبرینگ‌ها (Bearings): بلبرینگ‌ها برای حمایت و راهنمایی حرکت صاف روتورها و استاتورها استفاده می‌شوند. آنها از اصطکاک زیاد و سایش ناخواسته جلوگیری می‌کنند.

 

3. استاتور (Stator): استاتور دارای شکلی مشابه روتور است و درون غلاف ثابت کمپرسور قرار می‌گیرد. استاتور نقشی مهم در هماهنگی با روتور برای ایجاد فشار گاز دارد.

 

4. غلاف (Casing): غلاف به عنوان بدنه کمپرسور عمل می‌کند و روتورها و استاتور را درون خود جای داده است. این غلاف نقشی مهم در جدا کردن فضای داخلی کمپرسور از محیط خارجی و حفظ فشار داخلی دارد.

 

5. سیستم روانکاری (Lubrication System): سیستم روانکاری برای حفظ و روان کردن قطعات درونی کمپرسور استفاده می‌شود. این سیستم شامل پمپ روغن، فیلترها و خنک‌کننده است و به منظور حفظ سلامت و عملکرد بهینه کمپرسور مورد استفاده قرار می‌گیرد.

 

6. سیستم کنترل (Control System): سیستم کنترل برای کنترل سرعت چرخش روتور و تنظیم فشار خروجی استفاده می‌شود. این سیستم شامل سنسورها، الکترونیک، کنترلر و صفحه نمایش است که عملکرد کمپرسور را مشاهده و کنترل می‌کند.

 

این قطعات اصلی به همراه یکدیگر کار می‌کنند تا کمپرسور اسکرو به طور کامل عمل کرده و فشار گاز را فشرده کند. هر کدام از این قطعات نقش مهمی در عملکرد و کارایی کمپرسور اسکرو ایفا می‌کنند.

صفحه قبل 1 صفحه بعد