به دنبال اطلاعاتی در مورد قطعات کمپرسور هوا هستید؟ کمپرسورهای هوا دارای قطعات زیادی هستند که باید سرویس شوند، ممکن است خراب شوند یا کثیف شوند. هنگامی که شما یک کمپرسور هوا دارید، یا به خرید آن فکر می کنید، زمانی که کمی در مورد قطعات مختلف کمپرسور اسکرو بدانید، مفید است. حتی زمانی که نمی خواهید خودتان هیچ سرویس یا تعمیری روی دستگاه انجام دهید، دانستن اندکی در مورد قطعات مختلف می تواند هنگام خرید کمپرسور یا صحبت با تعمیرکار کمک زیادی کند. در اینجا یک نمای کلی از قطعات مختلف کمپرسور هوا که می توانید در دستگاه خود پیدا کنید، آورده شده است. همه قطعات را نمی توان در انواع کمپرسورها یافت. ## فیلترهای هوای کمپرسور
 
فیلترهای ورودی هوا از کمپرسور شما در برابر دشمن شماره یک آن: گرد و غبار محافظت می کنند. این یکی از صرفه جویی در پول است! یک کمپرسور هوا با فیلتر(های) ورودی کثیف ظرفیت خروجی را کاهش می دهد. شما پول بیشتری از طریق قبض انرژی بالاتر از هزینه فیلتر جدید پرداخت خواهید کرد! این یکی از قطعات کمپرسور هوا است که باید مراقب آن باشید! اطلاعات بیشتر در مورد فیلتر هوای کمپرسور ## سوئیچ فشار
برای خرید لوازم یدکی کمپرسور اسکرو به سایت کمپرسور نوری مراجعه کنید.
هر کمپرسور دارای نوعی سوئیچ فشار است. سوئیچ فشار اساساً به کمپرسور می گوید که چه زمانی شروع به کار کند و چه زمانی متوقف شود. فشار سوئیچ کمپرسور هوا در کمپرسور کوچک و قدیمی یک دستگاه کاملاً مکانیکی است. با دو پیچ تنظیم فشار بالا و پایین را تنظیم می کنید. در کمپرسورهای بزرگ و جدید، احتمالاً یک سنسور فشار با یک کنترلر جداگانه با صفحه LCD برای خواندن فشار و کنترل کمپرسور است. اطلاعات بیشتر در مورد سوئیچ فشار کمپرسور هوا ## فیلتر روغن
 
فیلتر روغن کمپرسور هوا از تمام قطعات متحرک مانند المنت کمپرسور، بلبرینگ ها و سوپاپ ها در برابر خرابی محافظت می کند. بدیهی است که فیلتر روغن برای فیلتر کردن هرگونه آلودگی از روغن وجود دارد. کثیفی مانند ماسه، گرد و غبار یا قطعات کوچک فلز باعث فرسودگی قطعات چرخشی مانند المنت کمپرسور و یاتاقان ها می شود. اطلاعات بیشتر در مورد فیلتر روغن کمپرسور ## روغن کمپرسور
اگرچه واقعاً متعلق به "قطعات کمپرسور هوا" نیست، اما بخشی از کمپرسور است: روغن. استفاده از روغن مناسب برای کمپرسور بسیار مهم است. این موضوع هم برای کمپرسورهای اسکرو دوار و هم برای کمپرسورهای پیستونی رفت و برگشتی صادق است. روغن کمپرسور می تواند بسیار داغ شود، تا 120 درجه. روغن کمپرسور هوا برای مقاومت در برابر این نوع دماها طراحی شده است. اطلاعات بیشتر در مورد روغن کمپرسور هوا ## تخلیه کننده کمپرسور هوا
 
تخلیه کننده کمپرسور هوا دریچه ای است که بخشی کوچک اما مهم از کمپرسور پیستونی رفت و برگشتی است. هنگامی که کمپرسور متوقف می شود، فشار داخل لوله تخلیه را از بین می برد.
 
شیر تخلیه کننده کمپرسور هوا میزان هوای مکیده شده توسط کمپرسور هوا را تنظیم می کند. با باز و بسته کردن ورودی هوا، ظرفیت کمپرسور پیچی چرخشی تنظیم می شود. اطلاعات بیشتر در مورد شیرهای ورودی کمپرسور پیچی ## سایر قطعات کمپرسور هوا
 
شیرهای کمپرسور
کمپرسورها دریچه های مختلفی دارند، همه با هدف متفاوت، من مهمترین آنها را لیست می کنم: دریچه های ورودی/خروجی دریچه های ورودی/خروجی در کمپرسورهای پیستونی رفت و برگشتی، ورودی و خروجی محفظه پیستون را تنظیم می کنند. آنها مطمئن می شوند که هوا نمی تواند به عقب برگردد. آنها عمدتاً با اختلاف فشار در سیستم (به طور مکانیکی مانند ماشین شما) کار می کنند (باز/بسته). دریچه های چک کمپرسور هوا شیر چک کمپرسور هوا را می توان در مکان های مختلف یافت. حداقل 2 سوپاپ در کمپرسور اسکرو شما وجود دارد. آنها همچنین بین کمپرسور رفت و برگشتی شما و گیرنده هوا (مخزن) یافت می شوند. این برای اطمینان از این است که وقتی کمپرسور متوقف می شود، هیچ هوایی نمی تواند به کمپرسور برگردد. ### کولر کمپرسور
هر کمپرسور نوعی خنک کننده دارد. چرا؟ هنگامی که هوا فشرده می شود، گرمای زیادی تولید می شود (بخوانید: بیشتر انرژی گران قیمت شما به گرما تبدیل می شود، تنها 4٪ انرژی هوای فشرده خواهد بود). برای خلاص شدن از شر این همه گرما، کمپرسور هوای شما 1 یا چند کولر دارد. کمپرسورهای هوای کوچک (نوع پیستونی رفت و برگشتی) ساده‌ترین شکل خنک‌کننده را دارند: پره‌های اطراف لوله تخلیه (لوله بین کمپرسور و گیرنده/مخزن). کمپرسورهای هوای بزرگتر (از نوع روتاری اسکرو) معمولاً 1 خنک کننده روغن و 1 خنک کننده پس از آن دارند. خنک کننده روغن، روغن داغ را قبل از بازگشت به المنت کمپرسور خنک می کند. پس کولر هوای فشرده را قبل از خروج از کمپرسور خنک می کند. در بسیاری از مواقع، هر دو کولر در کنار هم قرار می گیرند و یک فن برای دمیدن هوای خنک کننده در آن قرار می گیرد. ### موتورهای کمپرسور هوا
 
اکثر کمپرسورهای هوای ثابت و متحرک کوچک توسط الکتروموتورها کار می کنند. کمپرسورهای قابل حمل بزرگتر معمولاً توسط موتورهای دیزلی کار می کنند. کمپرسورهای بسیار بزرگ در کارخانه‌های بزرگ (مانند پالایشگاه‌های نفت) گاهی اوقات توسط توربین‌های بخار نیرو می‌گیرند (هم برای ایمنی و هم به دلیل ارزان‌تر بودن بخار از برق برای آنها). الکتروموتور مورد استفاده فقط الکتروموتورهای استاندارد خارج از قفسه هستند. هنگامی که می خواهید یک موتور جایگزین بخرید، همیشه قدرت (کیلو وات HP) و اتصالات مکانیکی را بررسی کنید. برخی از موتورها با کوپلینگ مستقیم به کمپرسور متصل می شوند. سایرین با استفاده از قرقره و تسمه متصل می شوند. ### قرقره کمپرسور هوا
قرقره های روی کمپرسور و موتور معمولا قطر یکسانی ندارند. به اصطلاح نسبت درایو وجود دارد که به کمپرسور اجازه می دهد کندتر از موتور الکتریکی بچرخد (اما با گشتاور بیشتر). هنگام سفارش قرقره های جدید، دقت کنید که اندازه بیرونی و اندازه شفت یکسان باشد. گاهی اوقات لازم است قرقره را همراه با تسمه ها تجدید کنید. برای برداشتن قرقره از شفت، از یک قرقره کش (یک وسیله خاص، بدون آن نمی توان آن را انجام داد) استفاده کنید. سوار کردن قرقره جدید روی شفت می تواند مشکل باشد. اگر متوجه شدید که نمی توانید آن را در آنجا قرار دهید، سوراخ خیلی کوچک است (یا شفت خیلی ضخیم است). آن طبیعی است. شما باید قرقره را با نوعی مشعل (یا فر) گرم کنید. وقتی به اندازه کافی داغ شد (وقتی روی آن تف می دهید و تف شروع به رقصیدن می کند، به اندازه کافی گرم است)، قرقره را با یک حرکت صاف روی شفت بلغزانید. متوقف نشوید، به محض اینکه قرقره داغ شفت سرد را لمس کند، گرما را از دست می دهد و منقبض می شود (و شفت گرمتر می شود و رشد می کند).